Pas uw maaltijden aan dankzij de FreeStyle Libre

GETUIGENIS van Michel,
diabetes type 2
Onderhoudstechnicus, 57 jaar oud1

-

"Mijn partner vindt de app LibreLinkUpvoor de omgeving heel handig. Nu ze mijn glucosewaarde kan raadplegen, kan ze haar menu aanpassen en bijvoorbeeld voedingsmiddelen met een te hoge glykemische index weglaten."

Michel, een eigenzinnige levensgenieter, heeft het heel moeilijk met zijn diabetes. 'Het beest', noemt hij de ziekte, omdat hij het gevoel heeft voortdurend oorlog te moeten voeren. Hij wil volop van het leven kunnen genieten. Toch is hij blij dat hij een handigere controlemethode heeft gevonden en dat hij zichzelf met zijn diabetes type 2 toch zo af en toe een extraatje kan gunnen. 

Mijn sociaal leven en mijn vingers zeggen 'Dank je !3

Tien jaar lang moest ik 5 keer per dag prikken om mijn waarden te controleren. Op restaurant verstopte ik me op het toilet met mijn materiaal als een drugsverslaafde. Sinds 10 maanden gebruik ik de FreeStyle LibreLink4 en volstaat mijn smartphone! Ik ontdekte het systeem op YouTube, maar moest voor het gebruik ervan bij het ziekenhuis aandringen, omdat het nu enkel wordt terugbetaald voor diabetes type 15.

De computer leert me veel bij.

Ik vind het leuk om er alle informatie en statistieken terug te vinden.

Ik was aangenaam verrast door de reactie van de fabrikant.

Een paar weken geleden had ik voor het eerst een probleem. Toen ik de sensor aanbracht, startte hij wel op, maar meten deed hij niet. Ik belde de klantendienst van Abbott en ze stuurden me meteen een nieuwe sensor6!

Ik heb de FreeStyle LibreLink-app4 onlangs gedownload en het is een aanrader!

Alles wordt zoveel eenvoudiger met de FreeStyle LibreLink-app. Je kan je suikerspiegel, de tendens en zelfs de historiek zien. Ik ben gewoonlijk niet snel mee met al die nieuwigheden op de smartphone… Maar daar gebeurde het in een oogwerk!

Referenties & disclaimers

De verstrekte informatie is niet bedoeld als vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg uw arts of gekwalificeerde zorgverlener met betrekking tot uw toestand en de juiste medische behandeling. Individuele symptomen, situaties en omstandigheden kunnen verschillen.

We raden aan om de sensor op de achterkant van de bovenarm te plaatsen. Voor meer informatie en advies over hechting en plaatsing van de FreeStyle Libre-sensor, zie hier onze memo's en video's.

1. Deze getuigenis is in 2020 mondeling verzameld en ook door een extern agentschap getranscribeerd. In totaal werden 20 Nederlandstaligen of Franstaligen ondervraagd.
Raadpleeg uw zorgverlener. Neem geen medische beslissingen alleen.

2. De LibreLinkUp-app is alleen compatibel met bepaalde mobiele apparaten en besturingssystemen. Raadpleeg de website www.LibreLinkUp.com voor meer informatie over apparaatcompatibiliteit voordat u de app gebruikt. Gebruik van LibreLinkUp vereist registratie bij LibreView. De mobiele app LibreLinkUp is niet bedoeld als primaire glucosemonitor: thuisgebruikers moeten hun primair(e) toestel(len) raadplegen en een professionele zorgverlener raadplegen alvorens medische interpretaties en behandelingsaanpassingen te doen op basis van de informatie die door de app wordt verstrekt. 

3. Voor de scan zijn geen teststrips nodig. De kalibratie van het FreeStyle Libre-systeem gebeurt rechtstreeks in de fabriek. Vingerprikken zijn nodig als de glucosemetingen en -alarmen niet overeenkomen met uw symptomen of verwachtingen.

4. De FreeStyle LibreLink-app is alleen compatibel met bepaalde mobiele apparaten en besturingssystemen. Raadpleeg de compatibiliteitsgids voor meer informatie over apparaatcompatibiliteit voordat u de app gebruikt. Het gebruik van FreeStyle LibreLink vereist registratie bij LibreView. 

5. De voorwaarden voor terugbetaling kunnen zijn gewijzigd. Raadpleeg uw zorgverlener voor meer informatie.

6. Vervangingenaanvragen worden per geval in behandelingen genomen. Gelieve contact op te nemen met onze klantenservice.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Loading...