Zal ik ongemak ondervinden bij het dragen van de sensor?
De sensor heeft een kleine, buigzame punt die 5 mm onder de huid wordt ingebracht. De dikte bedraagt ongeveer 1 mm. De meeste personen voelen de sensor dus niet terwijl ze hem dragen. Een enquête bij de gebruikers heeft uitgewezen dat 100% van de patiënten geen pijn ondervindt bij het controleren van hun glucosespiegel door te scannen met de FreeStyle Libre-sensor.
Bron: Haak, T. (2017) Diabetes Therapy. https://doi.org/10.1007/s13300-016-0223-6